Udearealer og facader

Grøn forskønnelse og mere tryghed
Udearealer, indgangspartier og opgange

Når renoveringen af din blok går i gang, er det ikke kun din bolig, der moderniseres. Udearealerne og opgangen får også et løft og forskønnes som en del af Helhedsplanen. Boligerne i stueetagen får små private haver med fliseterrasser og bede til beplantning på begge sider af blokken. Der etableres små områder til udendørs ophold. På den måde byder grønne planter, luft og lys beboere og gæster velkommen.

Video-overvågning
Trygheden i området understøttes af ny belysning og videoovervågning af henholdsvis indgangsdøre i kælder- og stueetage, kældergange, haveside bag blokke, området foran blokke, skraldeområder, elevatorer, genbrugsplads og P-pladser, ligesom der kommer postkasser i opgangene og nøglebrik til indgangsdørene.

Indgangspartier og opgange

Helhedsplanen har fokus på tryghed i opgangene, så de ellers mørke indgangsområder og trappeopgange bliver åbne, lyse og imødekommende som i blok B4 og B7. Hele indgangspartiet åbnes op og gennembryder
blokken.

Der kommer dørtelefon for at begrænse adgang i opgangen og dermed øge trygheden. I opgangene repareres og males væggene. Der kommer nye malede stålkonstruktioner. Betontrapperne bevares, men renoveres og forskønnes ved bl.a. at trappegelænderne males, træhåndlisterne lakeres, og gulvene får ny skridsikker og rengøringsvenlig belægning.

Ny affaldsløsning og parkering

Affaldsløsningen bliver med nye nedgravede containere, hvor kun molokkerne med indkastet til affald ses. Det betyder, at det eksisterende skraldesug sløjfes. Desuden etableres der en fælles genbrugsplads med plads til
storskrald, som bliver aflåst. Der kommer også aflåste og overdækkede cykelskure, nye parkeringspladser, og der forberedes til el-ladestandere.

Intet billede

Nye Facader