Velkommen til

Forside_Kollektivbyen.jpg

Fællesskab, faglig sparring
og fede faciliteter ...

I Kollektivbyen bliver du del af et veldrevet virksomhedsfællesskab på 2. og 3. sal i en af Gellerups modernistiske bygninger fra 1972.

Vi er ca. 40 små virksomheder fordelt på tværs af brancher og fagligheder. Sammen deler vi viden, faciliteter og frokostpauser med udsigt til Aarhus Bugt, Brabrand Sø og Karen Blixens Boulevard.

Det hele er samlet i genial arkitektur med rum til både arbejdsro, sparring og fællesskab.

Navnet Kollektivbyen er ikke bare en reference til 70'erne. Alle lejere tager del i daglige driftsopgaver, arbejdsdage og fællesskabet

Derfor kan vi tilbyde attraktive lejemål til en lav husleje og med stor frihed til at indrette lokalerne, så de passer til de virksomheder, der bor her.

Læs mere om os og vores lejemål herunder.

Arkitektur der fremmer fællesskab

Virksomhedsfællesskabet drives af Foreningen Kollektivbyen. Vi har lejet os ind i en nedrivningstruet bygning i Gellerup, der var del af det oprindelige Gellerup Kulturcenter – i dag ejes den af Aarhus Kommune.

Spørger du lejerne, danner huset de perfekte rammer for små iværksættere og virksomheder, der både vil vækst og fællesskab.

Lejemål i Kollektivbyen

I Kollektivbyen tilbyder vi både enkeltkontorer og hele lejligheder på 1 eller 3 værelser. Du kan se priser nedenfor.

Kollektivbyen bygger på trivsel, fællesskab og frivillighed. Derfor forbeholder vi os ret til at fordele lejemålene hensigtsmæssigt, hvis flere ny lejere flytter ind samtidigt. På samme måde tæller kemi og indstilling også hos nye lejere.

Kontakt os og hør, om vi har et ledigt lejemål, der passer til din virksomhed.

Se størrelse og priseksempler herunder.

Hvor meget plads skal du bruge?

Enkelt kontor:

Rum B 16 m2 - 1.299 kr./md ekskl. moms

Rum A 25 m2 - 2.030 kr./md ekskl. moms

Rum C 22 m2 - 1.786 kr./md ekskl. moms

Lejligheder

Hel lejlighed A: 63 m2 (2/3 værelser) - 5.116 kr./md ekskl. moms

Hel lejlighed C: 77 m2 (2/3 værelser) - 6.252 kr./md ekskl. moms

Hel lejlighed D: 45 m2 (2/1 værelser) - 3.654 kr./md ekskl. moms

Send en mail til Anna Mette hvis du vil høre mere ...

Nogle kalder Gellerup en ghetto ...

– vi løfter blikket og ser mennesker, muligheder, mening og fantastisk arkitektur.

Kollektivbyen er ikke et socialt projekt, men har en social dimension – og ambition. Vi engagerer os gennem vores tid, faciliteter og kompetencer

– og gennem kampen for at gøre Kollektivbyen til et lokalt kraftcenter i Aarhus-bydelen Gellerup.

136966771_10159327681325466_758408235684

Vores formål

1.    Foreningen Kollektivbyen vil gennem sit virke understøtte Gellerups potentiale som blandet by med boliger, erhverv og kultur side om side.

2.    Vores mission er, at vi gennem veldrevne virksomheder og organisationer skaber et stærkt fællesskab, som også er et synligt aktiv for Gellerup.

3.    Når vi profilerer vores virksomheder og Kollektivbyen, gør vi det med udgangspunkt i Gellerup og potentialet i bydelen.

4.    Vi er her for at vise, at en mangfoldig bydel er et attraktivt sted at være og et aktiv for hele Aarhus.

Læs mere om Foreningen Kollektivbyen og Gellerup

Unknown-5_edited.jpg
IMG_8135_edited.png
136677609_10159327682635466_324393449489

Kunderne kalder os ’Ghetto-pigerne’, og for os er det blevet en blåstempling, der siger noget om mod og handlekraft. De kan godt se potentialet og sammenligner Gellerup med Vesterbro i København, der gik fra yt til hot. Som lejere er vi med til at præge udviklingen her – men man skal ’owne’ det, og dét gør vi!”

Line Ruhe, grafisk designer – Wayfab.

Virksomheder i Kollektivbyen