Om Sonnesgården

Sonnesgården – en oase i Aarhus Midtby

Sonnesgården er opført i 2003 og består af i alt 95 lyse seniorboliger, vekslende i størrelse fra 69 til 110 m2. Lejlighederne beliggende i stuen har egen have, lejligheder højere oppe altan. Boligerne udlejes kun til personer over 55 år uden hjemmeboende børn. En del af lejlighederne er medejerboliger.

Bebyggelsen ligger i Aarhus midtby, tæt på Aros, Musikhuset, Aarhus å, Godsbanen og de mange butikker på strøget; et livligt område om dagen og somme tider også om natten.

Til bebyggelsen hører stort fælleshus, en dejlig have, aflåst parkeringsplads og fire værelser med bad og toilet, der udlejes til beboernes gæster. I kælderen er et veludstyret motionsrum, billard og bordtennis samt et værksted. 2 store grill er til rådighed. I skuret i haven findes diverse til havearbejde. Desuden findes en dejlig tagterrasse. Der er elevator I bygningen.

Det store fælleshus er omdrejningspunkt for beboernes sociale fællesskab. Der er pensionistforening, kunstforening, petanque, mandemad, kvindeforum, sy- og håndarbejdsklub, billard, banko, litteraturklub og filmklub og der lægges vægt på, at alle er velkomne til at deltage i alle arrangementer.

Endvidere er der fællesspisning, der varetages af et husudvalg i vinterhalvåret en gang om måneden. Tirsdag og fredag er der café som beboerne på skift står for. Der arrangeres udflugter og foredrag. 2 gange om året hjælpes man ad med at holde haver og fællesareal m.m. i orden.