Om Samlingshuset

Samlingshuset - et levende fællesskab

Det nye Sports- og Kulturcampus, som åbnede dørene op i starten af 2022, sætter vide rammer for sport, kultur, oplevelser, læring og ikke mindst fællesskab i området. Dette understøttes af beboerne i Gellerupparkens nye samlingshus, som både beriger fællesskabet for beboerne i området og hele Aarhus.

Samlingshuet består af et stort og et lille selskabslokale på stueetagen samt 8 foreningslokaler til beboer- og foreningsaktiviteter på anden sal. Selvom huset er tiltænkt Gellerupparkens beboere og deres gæster, er alle velkommen til at leje lokalerne.

Lokalerne kan både huse undervisning, konferencer, fester, projekter og andre kulturelle aktiviteter.

Huset deler huset med blandt andre Gellerup Bibliotek og Det Boligsociale Hus i den fine nye arkitektoniske træbygning, der blandt andet er karakteriseret ved de helt transparente facader i bunden af bygningen, som signalerer husets åbenhed til alle udefrakommende.