Stil forslag til afdelingsmødet

Sådan stiller du et godt forslag til afdelingsmødet

Har du et ønske om, at noget skal ændres i din afdeling? Så kan du lave et forslag til det årlige afdelingsmøde. Her kan du læse hvordan.

Som beboer er det på det årlige afdelingsmøde, som afholdes i august eller september, at du har mulighed for at være med til at bestemme, hvordan det skal være at bo i din afdeling.

Det er nemlig på afdelingsmødet, at I vedtager afdelingens budget og beslutter vedligeholdelse og fornyelser. Men det er også her, at din stemme kan blive hørt – og det gør du helt konkret ved at stille et forslag på afdelingsmødet.

Deadline for indsendelse af forslag
Dit forslag skal sendes til: forslag@bbbo.dk eller til Brabrand Boligforening, Edwin Rahrs Vej 33, 8220 Brabrand, senest 3 uger før mødets afholdelse. Se dato for afholdelse af afdelingsmøde i din afdeling her.

Et forslag kan f.eks. skrives sådan her:

Jeg foreslår, at legepladsen skal forbedres med to nye gynger, hvoraf den ene er en sansegynge. Det vil være godt for børnene i afdelingen, at de har et sted at mødes. De gamle gynger er slidte og hviner, når der gynges, hvilket er til stor gene for naboerne. Nye gynger vil desuden gøre afdelingen endnu mere attraktiv for børnefamilier”.

Vedhæft gerne billeder af de ønskede gynger og oplys om prisen.

Husk desuden at skrive dit navn, og adresse og afdelingens navn på forslaget.

Denne skabelon, kan du bruge, når du stiller forslag

Det sker der med dit forslag

• Har vi spørgsmål til dit forslag, så kontakter vi dig.
  • De andre beboere i din boligafdeling får dit forslag på skrift 1 uge inden mødet.
  • Selvom du har stillet et forslag, behøver du ikke være til stede på afdelingsmødet, men det er en god idé, fordi du så har mulighed for at argumentere for, hvorfor dine naboer skal stemme ja for netop dit forslag.
  • Vær opmærksom på, at de andre beboere kan stille ændringsforslag til dit forslag på afdelingsmødet. Ændringsforslag må dog ikke afvige væsentligt fra det stillede forslag.

Få hjælp til dit forslag

Brabrand Boligforening kan hjælpe dig med at udforme dit forslag, også selvom boligforeningen ikke nødvendigvis er enig i forslaget. Det kræver dog, at du kontakter os i god tid – så vi sammen har tid til at formulere et klart og tydeligt forslag samt beregne eventuelle økonomiske konsekvenser for huslejen i afdelingen.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at skrive til forslag@bbbo.dk.