BYPARKEN

Aktivt udeliv

Bydelens grønne hjerte er byparken. Her er bevægelses- og aktivitetstilbud for både børn og voksne samt plads til leg og store arrangementer. Men der er også sociale opholdssteder, haver og stilleområder, hvor man kan nyde det grønne område.

Parken fungerer som et attraktivt uderum, der er trygt, smukt og grønt - til glæde for beboere i Gellerup og Toveshøj og til glæde for hele Aarhus.

Byparken inviterer til at gå på opdagelse i frugtlunde, verdenshaver og bærbuske, ligesom besøgende kan benytte områdets nye legepladser og klatretårne eller være aktiv på de udendørs fitness- og sportsfaciliteter.

I forlængelse af byparken er den nye kunstgræsbane, hvor klubben ACFC holder til. Byparken benyttes flittigt af løbeklubber, som Brabrand Parkrun, der mødes hver lørdag.