Ny afdeling på vej i Tranbjerg

Brabrand Boligforening er i fuld gang med opførelsen af en ny afdeling i forstaden Tranbjerg. Læs mere om afdelingen, som forventes at stå færdig i oktober 2021.

Ny afdeling på vej i Tranbjerg

På Tingskovvej i Aarhus-forstaden Tranbjerg er Brabrand Boligforening i fuld gang med at opføre en helt ny afdeling. Vi har i forvejen mange afdelinger i den sydlige del af Aarhus – og nu er der altså endnu en spændende en af slagsen på vej.

Den nye afdeling kommer til at bestå af 32 huse i forskellige størrelser og udformninger. Husene er placeret i otte mindre klynger, der sammen med en blandet arkitektur skal give et hyggeligt og varieret miljø omkring husene.

Modsat vores anden afdeling i Tranbjerg, Østergårdsparken, er målgruppen for de nye boliger ikke primært børnefamilier, da der vil være et mix af forskellige boligstørrelser. De mindste boliger er toværelses boliger på 47 kvm., mens de største boliger er 109 kvm. fordelt på to etager. Der kommer således til at være boliger både til familier, par og enlige.

Husene bliver opført i tidløse materialer med skalmure i tegl, vinduer i træ og alu og tage beklædt med tagpap. Alle materialer er velafprøvede og holdbare.

Afdelingen forventes at stå færdig i slutningen af oktober 2021. Ventelisten til boligerne åbner nogle måneder, før byggeriet står færdigt.

Området

Tranbjerg har alle de faciliteter, man har brug for i hverdagen, og det er derfor et populært område særligt for børnefamilier. Byen har trods sin korte afstand til Aarhus sit helt eget lokale liv og naturskønne omgivelser.

Der er et godt netværk af stisystemer, der gør det sikkert og hurtigt at komme omkring, og som sikrer, at børn i alle aldre kan komme nemt til og fra skole. Langs de mange gå- og cykelstier er der desuden mange legepladser, sportslegepladser og grønne områder, og der er både fritidsaktiviteter, skole, sportsanlæg, bibliotek og gode indkøbsmuligheder i nærheden, uanset hvor i byen man bor.

Der er gode busforbindelser ind til Aarhus, og motorvejsnettet er tæt på.

Fakta om byggeriet

Afdelingens boliger er fordelt således:

14 toværelses boliger på mellem 48 og 59 kvm.

9 treværelses boliger på mellem 86 og 91 kvm.

9 fireværelses boliger på mellem 104 og 109 kvm.

Tingskovvej 98 – 160
8310 Tranbjerg